• 052-4366313
  • empirehights@gmail.comi
  • ראשון - חמישי 07:00-19:00
  • שישי 07:00-14:00

אמפייר עבודות גובה - כל סוגי האיטום והשיקום על פי תו תקן הישראלי . הסמכה על ידי משרד התמ"ת

שיקום מבנים לאחר הצפה

שיקום מבנים לאחר הצפה

למה חשוב לבצע שיקום מבנים לאחר הצפה?

הצפות, שיטפונות, מי גשמים, נזילות מים – הם חלק מהגורמים להרס למבנים ולפגיעה חמורה גם בתשתיות. אומנם מי גשמים הם ברכה, אך לא כאשר הם מחלחלים למבנה וגורמים להצפות בביתנו. לצערנו מים המחלחלים לתוך המבנה, מצטברים וגורמים להרס פנימי, פגיעה אסתטית ובמקרים מסוימים גם לקריסת הקירות. מקרים אלה דורשים ביצוע שיקום מבנים לאחר הצפה, ויכולים למנוע נזקים עתידיים חמורים יותר.

הסיבות לביצוע שיקום מיידי למבנה לאחר הצפה

ראשית, נציין כי נזקי הצפות יכולים להיות בלתי הפיכים, ולכן פנייה מהירה לחברה המבצעת שיקום, יכולה למזער את הנזק. אם כך, בעת הופעת מי גשמים או הצפות כתוצאה מנזקי צנרת, פנו במהירות האפשרית לחברה מקצועית.

  1. הגורמים להצפה יכולים להיות בלתי נראים – פנימיים או חיצוניים

כפי שאמרנו, במקרה של הצפה, המים מחלחלים לתוך המבנה, במיוחד אם המים עמדו זמן מה. כמו כן, הנזקים יכולי להיות פנימיים ובלתי נראים לעין. התעלמות מחלחול מים בקירות, יכולה לגרום לנזקים פנימיים והופעת פטריות וטחב הגורמים חלילה למחלות ופגיעה אסתטית. לא משנה כמה צבע וטיח נמרח על הקיר, הפטריות יצוצו ויפגעו במראה הלבן היפה של הקיר.

  1. נזקי צנרת יכולים להיות בלתי הפיכים

צנרת ישנה לרוב תהיה מאופיינת בסדקים העלולים לגרום לנזילות ולרטיבות. רטיבות זו יכולה לגרום להרס למבנה, הן בתצורת פטריות או מים המחלחלים וגורמים להרס פנימי של הקירות. מלבד זאת, במקרה של נזילת מים, ייתכן כי ישנה סתימה בצנרת הגורמת לכך שהמים יזרמו מחוץ לצינורות. חשוב לציין שהצנרת יכולה להיות מתחת לריצוף, בקירות ובכל מקום. זוהי עוד סיבה לבצע שיקום מידי לאחר הצפה.

  1. טיפול בשורשי עץ החודרים לצנרת

כידוע, הגורמים המרכזיים להצפות וסתימות הם שורשי עץ ובעיקר שורשי עץ פיקוס הידועים בשורשיהם הענפים תרתי משמע. שורשים אלה עשויים לחדור למערכת הצינורות ופשוט לנקב אותם או לגרום לסתימה. במקרה זה, שירותי שיקום לאחר הצפה יוכלו להיות פתרון נהדר ולמנוע מקרים חמורים יותר.

כיצד מבצעים שיקום לאחר הצפה?

שיקום מבנים הוא תהליך מורכב הדורשת בראש ובראשונה הערכת מצב, כלומר בדיקת הסכנה של המבנה עקב ההצפה. במידה ומדובר בחשש לקריסת המבנה, יש צורך לפנות את הדיירים פן יפלו חלקי בטון וגושי טיח על הדיירים או על עוברי האורח. ראשית מתייחסים לעמודי המבנה או הבנייה, ולאחר מכן למעטפת החיצונית של המבנה, המרפסות, חדר המדרגות, התשתיות ועוד.  מובן שככל שהנזק גדול יותר, ובמידה והבניין ישן יותר, כך הסכנה גוברת והטיפול יהיה בהתאם.

שיקום מבנה לאחר הצפה חייבת להיעשות על ידי חברה בעלת התמחות בתחום שתבצע הערכת נזק, כלומר בחינת הבעיות והנזקים שיש לתקן במבנה. לעיתים יש צורך לבצע פעולות שיקום מעמיקות יותר כמו החלפת תשתיות חשמל שנפגעו, החלפת צנרת וכו'.

 

ליצירת קשר מהירה