• 052-4366313
  • empirehights@gmail.comi
  • ראשון - חמישי 07:00-19:00
  • שישי 07:00-14:00

אמפייר עבודות גובה - כל סוגי האיטום והשיקום על פי תו תקן הישראלי . הסמכה על ידי משרד התמ"ת

שיקום מבנים מסוכנים: כל מה שצריך לדעת

שיקום מבנים מסוכנים הוא תהליך חיוני לבניינים שדורשים טיפול מיוחד, במיוחד כשמדובר במבנים ישנים. אלא שלעתים קרובות, מבנים ישנים מלאים בהפתעות, והפתעות אלו יכולות להתפתח במהירות לאסונות.

חברת אמפייר מתמחה בפרויקטים של שיקום, אבחון ותיקון מבנים, כולל הצלתם מהרס או ריקבון. הצוות המקצועי והמיומן של החברה מתמחה בהענקת חיים חדשים למבנים יפהפיים, בפרויקטים מתוכננים היטב שרק המקצוענים, שיש להם ותק וניסיון בתחום שיקום ותחזוקת מבנים, והמוניטין שלהם הולך לפניהם, יכולים לבצע. הנה כל מה שצריך לדעת על שיקום מבנים מסוכנים.

בדיקת אבחון לוודא שהמבנה יכול לעמוד בביצוע פרויקטים בגישה מודרנית

כשמתחילים לראשונה עם פרויקט שיקום מבנים מסוכנים, הצעד הראשון צריך להיות פרקטי יותר מאשר אסתטי. למבנים מסוכנים יש לפעמים סיבוכים המשפיעים ישירות על שלמות הבניין. לכן תוכנית השיקום צריכה להתבסס על שימור ותיקון כמה שיותר מהמערכת המבנית המקורית. 

יחד עם זאת, אם אנשי המקצוע של חברת אמפייר מגלים שצריך להוסיף רכיבים נוספים, הם מוודאים תחילה שהבניין יוכל לתמוך בתוספות כאלה.

בחלק מהמבנים המסוכנים יש מערכות מבניות שעשויות לדרוש רגישות בעת שינוי או תיקון של האלמנטים שלהם, ובמקרים מסוימים יתכן שיהיה צורך להוסיף מערכת מבנית חדשה לחלוטין, לחיזוק המערכת הקיימת, באמצעות חידושים מודרניים.

שמירה על אופי הבניין

השלב הבא בפרויקט שיקום מבנים מסוכנים צריך להיות קביעת חשיבות הבניין לקהילה הסובבת אותו. מבנים ישנים ראו הרבה היסטוריה לאורך כל השנים, אך יש להם גם תוואי אדריכלות עשיר, פרטי עיצוב ומערכות ייחודיות שנעלמו מאז הבנייה הביתית המודרנית.

קביעת המשמעות ההיסטורית, התרבותית או האדריכלית של הבניין שלכם חשובה להעלאת המודעות הציבורית למבנה, אך היא יכולה גם לעזור לכם בכל הקשור לעמידה בהנחיות של קודים ספציפיים של בנייה ושיקום.

האם אירע כאן אירוע היסטורי? האם זה היה הבניין הראשון מסוגו באזור? אלו הן רק כמה שאלות שתרצו לדעת את התשובות עליהן לפני שתבצעו שינויים דרסטיים במראה הבניין.

שמירת כמה שיותר מהבניין המקורי, ככל האפשר

יש לכבד את אופיו של מבנה ישן ככל האפשר בעת שילוב של תוספות חדשות. לא משנה כמה גדולים השינויים שעתידים להתבצע, לכל אחד מהם יכולה להיות השפעה משמעותית על הבניין לאורך זמן, ויש להקפיד על נקודת מבט מסוימת על מנת להימנע מאובדן יושרה פוטנציאלי.

כל שינוי או שדרוג שאתם שוקלים צריך להתאים לכוונת התכנון הספציפית של האדריכל המקורי, ויש להחליט על פרויקט שיקום מבנים מסוכנים גם במטרה למנוע נזק לתכונות הבניין והגדרותיו.

בשורה התחתונה, פרויקט השיקום להתמקד במניעת אסונות אך גם בשימור המבנה

המומחים בחברת אמפייר עובדים סביב המרקם המקורי ככל האפשר. כל חלק בבניין שאינו מוגדר כמסוכן, עובר תהליך שיקום ושיפוץ במקום הריסה והחלפה. כל חלק שמוחלף צריך להתאים לעיצוב, לצבע, למרקם ולחומרים של המקור ככל האפשר. 

אם לא ניתן להימנע מהחלפת חומרים, עליהם להעביר את אותה צורה, עיצוב ומראה כללי כמו התכונה המקורית, ושינויים כאלה צריכים להיות מתועדים היטב.

ליצירת קשר מהירה