• 052-4366313
  • empirehights@gmail.comi
  • ראשון - חמישי 07:00-19:00
  • שישי 07:00-14:00

אמפייר עבודות גובה - כל סוגי האיטום והשיקום על פי תו תקן הישראלי . הסמכה על ידי משרד התמ"ת

מי צריך לבצע איטום מבנים ומתי מומלץ להתחיל?

עבודות איטום מבנה

מי צריך לבצע איטום מבנים ומתי מומלץ להתחיל?

לא משנה אם הנכם מתגוררים בבית פרטי או בבניין קומות, איטום מבנים הוא אחד הפעולות החיוניות לתחזוקת המבנה. חשוב להבין שהיעדר איטום מקצועי יכול לגרום לפגיעה משמעותית באיכות חייהם של הדיירים, משום שמי הגשמים עשויים לחלחל לשכבה הפנימית, לחדור לביתם של הדיירים ולגרום להרס עם השנים.

סוגי האיטום שחייבים להכיר

איטום לגג המבנה

רבים מאתנו וודאי מבצעים עבודות איטום לגגות על ידי זפת או יריעות ביטומניות המגנים על שכבת הגג ומונעים חדירת מי גשמים. את תהליך האיטום מסוג זה מבצעים לרוב טרם תקופת החורף, במטרה להכין את הגג לבוא הגשמים. אולם, חשוב להבין שקיים סוג נוסף של איטום והוא עבודות איטום למעטפת החיצונית של המבנה. עבודה זו נחוצה באותה המידה של איטום הגג.  

עבודת איטום קירות חיצוניים

עבודת האיטום לחלק החיצוני של המבנה חשובה לא פחות מעבודת איטום הגג. היא מתאימה למבנים פרטיים ובנייני קומות ומונעת חדירת מים ולחות לקירות המבנה. כחלק מעבודת זו, מבצעים איטום לקירות החיצוניים של המבנה, מתקנים נקודות חיבור של תשתיות, מתקנים את החלונות והסורגים, את מסתורי הכביסה ומטפלים במעטפת הכוללת של המבנה. גם את פעולת האיטום למעטפת הבניין מומלץ לבצע טרם תחילת עונת הגשמים, כך נוכל למנוע חדירה של מים, רטיבות והרס למבנה.

כיצד מתבצעת עבודות האיטום?

איטום גגות היא אחת הפעולות הפופולריות המתבצעות על גבי הגג ועל ידי מריחת חומרים ייעודיים לאיטום הגג. אך עבודות איטום למעטפת הבניין דורשות פרוצדורה מורכבת יותר, מכיוון שהגישה פחות נגישה למעטפת הבניין. זו הסיבה שמבצעים שימוש  בציוד ייעודי לעבודות איטום, כדוגמת חבלי סנפלינג המאפשרים לעובדים להשתלשל על ידי חבלים ולבצע את עבודות האיטום.

כחלק מתהליך העבודה, מבצעים העובדים בדיקה מקיפה לאיתור פגמים שונים כמו סדקים שנוצרים עם השנים, חורים, סידור התשתיות, טיפול באריחים שנפלו, אבנים מתפוררות, תשתיות גלויות ועוד. חשוב להבין שבחלוף השנים המבנה מאבד מערכו עקב בלאי או בשל פגעי מזג האוויר, ולכן איתור הנקודות הבעייתיות וטיפול בהן על ידי חומרי איטום ייעודיים יכול למנוע בעיות מורכבות יותר בעתיד.

חשיבות השימוש בחומרי איטום איכותיים

עבודת האיטום חייבת להיעשות על ידי ציוד מקצועי, לרבות חומרי איטום איכותיים שיחזיקו למשך שנים רבות. כיום ניתן למצוא מגוון חומרי איטום, חלקם אקולוגיים ואיכותיים מאוד הנחשבים לבטוחים לשימוש. חומרים אקולוגיים מבוקשים מאוד, משום שהם מכילים מרכיבים טבעיים הידידותיים לאדם ולסביבה. מלבד בחירת החומרים האיכותיים, העובדים המבצעים את עבודות האיטום חייבים להיות מוסמכים ובעלי רישיון לעבודה בגובה. כמו כן, העבודות המתבצעות צריכות להיות על פי תקנות הבטיחות, הן מבחינת שמירה על בטחון העובדים, והן מבחינת שמירה על בטחון עוברי האורח והדיירים.

לסיכום, ביצוע עבודות איטום אינן מסתכמות רק באיטום הגג, אלא יש צורך לבדוק היטב את מעטפת המבנה, ובמידה וקיימים ליקויים יש לבצע איטום כולל שיאפשר לדיירים ליהנות משקט נפשי. את האיטום מומלץ לבצע עוד טרם תקופת החורף, וכך להבטיח מבנה אטום ללא חדירת מי גשמים.

ליצירת קשר מהירה