• 052-4366313
  • empirehights@gmail.comi
  • ראשון - חמישי 07:00-19:00
  • שישי 07:00-14:00

אמפייר עבודות גובה - כל סוגי האיטום והשיקום על פי תו תקן הישראלי . הסמכה על ידי משרד התמ"ת

למה חשוב לבצע עבודות איטום בתהליך שיפוץ הדירה?

מתי כדאי לבצע איתום

תהליך שיפוץ דירה הוא בהחלט הרגעים המרגשים. אנו הופכים את הטריטוריה הפרטית שלנו למקום מעוצב וחמים, כזה שכיף לבוא אליו לאחר יום עבודה וליהנות מחיי משפחה. נכון שרוב תשומת הלב שלנו מוקדשת לעיצוב הבית ובחירת החיפויים והריצוף, ואולי גם לשבירת הקירות וחלוקת החלל בצורה מיטבית. אולם, דקה לפני החיפויים והריצוף, מומלץ להקדיש תשומת לב לנושא האיטום.

רוב המשפצים משאירים את העניינים הטכניים לבעלי המקצוע, הם סומכים על הרצף שיבצע את עבודתו נאמנה, וגם על קבלן האינסטלציה שיבצע עבודה מקצועית. אך חשוב להבין שעבודת האיטום אינה קשורה לקבלן המשפץ ולאנשי המקצוע, אלא יש להגדיל ראש ולבצע זאת באופן עצמאי על ידי קבלני איטום מומחים. דווקא בזמן השיפוץ זה הזמן המתאים ביותר לביצוע האיטום, רגע לפני שמחפים את הקיר או את הגג.

מתי מומלץ לבצע את עבודות האיטום?

את עבודות האיטום יש לשלב כבר בתהליך השיפוץ. האזורים אותם מומלץ לאטום הם הגג החשוף לפגעי מזג האוויר, את החדרים הרטובים כמו האמבטיה, מרפסות סגורות או פתוחות, תוספות בנייה (במיוחד בחיבורים שבין המבנה לתוספת) ומרתף (במידה ויש). כלל אזורים אלה חשופים לחדירת גשמים, ולכן יש לתת עליהם את הדעת ולבצע איטום מקצועי עוד טרם שיפוץ הבית.

חשוב להקדים תרופה למכה

כולנו מכירים היטב את נזקי המים, שהם הופעת פטריות, כתמים על התקרה והקירות ואולי גם התפוררות של הבטון. נזקי רטיבות הם לא רק פוגעים במראה האסתטי של הבית ועשויים לפגוע בתשתיות החשמל, אלא נזקים המשפיעים על בריאותם של דיירי הבית. פטריות עובש שנגרמות עקב חדירת מים מפרישות נבגדים הגורמים לבעיות נשימה ולמחלות שונות שוודאי לא נרצה להכניס לביתנו.

אם כך, הקדמת תרופה למכה, כלומר ביצוע עבודות איטום בתהליך שיפוץ הדירה יכול למנוע הופעה של פטריות עובש ולאפשר לנו ליהנות מהשיפוץ. הרי דמיינו שלאחר ההשקעה בשיפוץ יופיע כתמי רטיבות, יהיה עליכם לבצע עבודות איטום. מלבד זאת, הרטיבות תוכל לבצע נזק לחיפויים החדשים וחבל.

אילו אזורים מומלץ לאטום בתהליך שיפוץ הדירה?

חדרים רטובים – חדרים אלה יכולים להיות אמבטיה, שירותים, מטבח וכל מקום שעוברת בו הצנרת ועשויה לגרום לנזילות. עבודות האיטום בחללים אלה חיוניות מאוד, משום שכל נזילה יכולה לגרום לנזק משמעותי. במהלך עבודות האיטום בודקים האם קיימים סדקים או פגמים בצינורות על ידי מצלמות טרמיות ייעודיות.

איטום הגג – בתהליך שיפוץ בית פרטי, או דירת גג מומלץ לבדוק את מצב הגג על מנת למנוע דליפות של מי גשמים. את איטום הגג מבצעים על ידי חומרי איטום שונים כמו זפת, יריעות ביטומניות, יריעות PVC וחומרים נוספים.

איטום תוספות בנייה – במידה והשיפוץ כולל תוספות בנייה, חשוב מאוד לאטום היטב את החיבורים בין המבנה לתוספת, על מנת למנוע חדירת מי גשמים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ליצירת קשר מהירה